Instagram Facebook
FEL

Hétlakásos tervezés a belvárosban

Három koncepció – Hét lakás

Koncepciónk tervezése kapcsán önismeretre, befektetett lakások esetén azoban a végfelhasználók ismeretére van szükségünk, ami némi marketing szempontok figyelembevételét is feltételezi. Ezeknek a hét lakásos, belvárosi, tetőtéri lakásoknak a tervezését is a városi környezet, valamint a lakások mérete és helye sorolta be egy-egy kategóriába, s születtek meg a fiatalos, a némileg vintages, valamint a presztízs koncepciók. Így csoportosítottuk koncepcióinkat a merészség, az egyediség, a nosztalgikus, valamint az elegáns hívószavak köré.

A fiatalos tervben egy merész koncepcióban gondolkodtunk, amely a fekete szín vagányságában, és a túlzóan színes fókuszpontokban teljesedett ki. A vintage lakásokban újrahasznosított anyagokkal, játékos megoldásokkal igyekeztünk a lakások hátrányait optikailag megszűntetni, míg a presztízs lakások tekintetében az elegáns, kifinomult irányba vittük el a tervezést.

Azonban, ha azt gondolnánk, hogy újépítésű lakások esetében a koncepciónk megszületését a stílus megteremtésével már le is zárhatjuk – mondván, a vevőket már elkápráztattuk -, sajnos, nagyot tévedünk. Nem lehet örömünk egy olyan otthonban, ami ugyan elcsábít megjelenésével, de bosszant funkciótlanságával, ami a vevőben ellenérzést és elutasítást válthat ki. Ezek kiküszöbölése további emberismeretet, és rengeteg tapasztalatot, empátiát igényelt, hogy igyekezzünk az átlagos szokásoknak megfelelően megrajzolni a hét lakás alaprajzát. Ennek érdekében egy-egy lakás esetében az elrendezésért is harcok folytak, hogy az eredeti alaprajzot átírva szellősebb, körbejárhatóbb tereket kapjunk végeredményül. Ami aztán nemcsak a vevőknek, de a befektetőnek is egy megtérülő eredményt hozott!